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Auteur Jean-Michel Plane |
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Alternatives africaines en management. Dossier / Augustin Anasse in Revue française de gestion / Cairn.info, n° 289 (2020/4)
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L'expérience du réel / Christophe VIGNON ; Laetitia LAUDE ; et al. ; Mathias WAELLI in Ripco, Revue internationale de psychosociologie et de gestion des comportements organisationnels / Cairn.info, vol. 18, n° 45 (été 2012)
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[article]
Titre : L'expérience du réel : l'accepter - l'infléchir - la réguler et l'évaluer Auteurs : Christophe VIGNON, Auteur ; Laetitia LAUDE, Auteur ; et al., Auteur ; Mathias WAELLI, Auteur ; Jean-Michel Plane, Auteur ; CHRISTIAN BOURION, Auteur ; Denis Cristol (1967-...) , Auteur
Année de publication : 2012 Article en page(s) : 327 p., bibliogr., résumé (fr., eng.) Note générale : vol. 18, n° 45, été 2012 Catégories : C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Administration et gestion:Entreprise ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Administration et gestion:Gestion Use in connection with three main tasks: supervision of and responsibility for the work of others; allocating labour, material and capital to produce a high return; and decision making.; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Gestion du personnel:Personnel:Cadre ; D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE:Systèmes sociaux:Comportement social:Comportement de groupe:Dynamique de groupeThe way in which members of a group react to each other.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE :4.10 Psychologie:Cognition:Imagination ; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE :4.10 Psychologie:PsychologieMots-clés : MANAGEMENT LEADER IDENTITE PROFESSIONNELLE STRATEGIE RISQUE INNOVATION SOCIALE ACCOMPAGNEMENT RESPONSABILITE Note de contenu : 327 p., bibliogr., résumé (fr., eng.) En ligne : http://www.cairn.info/revue-internationale-de-psychosociologie-2012-45.htm Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=63204
in Ripco, Revue internationale de psychosociologie et de gestion des comportements organisationnels / Cairn.info > vol. 18, n° 45 (été 2012) . - 327 p., bibliogr., résumé (fr., eng.)[article] L'expérience du réel : l'accepter - l'infléchir - la réguler et l'évaluer [] / Christophe VIGNON, Auteur ; Laetitia LAUDE, Auteur ; et al., Auteur ; Mathias WAELLI, Auteur ; Jean-Michel Plane, Auteur ; CHRISTIAN BOURION, Auteur ; Denis Cristol (1967-...), Auteur . - 2012 . - 327 p., bibliogr., résumé (fr., eng.).
vol. 18, n° 45, été 2012
in Ripco, Revue internationale de psychosociologie et de gestion des comportements organisationnels / Cairn.info > vol. 18, n° 45 (été 2012) . - 327 p., bibliogr., résumé (fr., eng.)
Catégories : C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Administration et gestion:Entreprise ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Administration et gestion:Gestion Use in connection with three main tasks: supervision of and responsibility for the work of others; allocating labour, material and capital to produce a high return; and decision making.; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Gestion du personnel:Personnel:Cadre ; D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE:Systèmes sociaux:Comportement social:Comportement de groupe:Dynamique de groupeThe way in which members of a group react to each other.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE :4.10 Psychologie:Cognition:Imagination ; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE :4.10 Psychologie:PsychologieMots-clés : MANAGEMENT LEADER IDENTITE PROFESSIONNELLE STRATEGIE RISQUE INNOVATION SOCIALE ACCOMPAGNEMENT RESPONSABILITE Note de contenu : 327 p., bibliogr., résumé (fr., eng.) En ligne : http://www.cairn.info/revue-internationale-de-psychosociologie-2012-45.htm Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=63204 Hybrid HRM as a framework for handling cultural dominance issues at work / Sara Nyobe in Revue de gestion des ressources humaines / Cairn.info, n° 115 (janvier-février-mars 2020)
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[article]
Titre : Hybrid HRM as a framework for handling cultural dominance issues at work Type de document : document électronique Auteurs : Sara Nyobe ; Jean-Michel Plane Année de publication : 2020 Article en page(s) : pp. 5-18 Langues : Anglais (eng) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Afrique:Afrique du Nord:Tunisie ; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale:France ; J CULTURE - ART - LOISIRS - ANIMATION:Culture:Identité culturelle Denotes the correspondence which exists between a community (national, ethnic, linguistic, etc.) and its cultural life, as well as the right of each community to its own culture.Mots-clés : CALLCENTER CALL CENTRE CENTRO DE LLAMADAS CENTRE D'APPEL TELEMARKETING-MITARBEITER TELE-AGENT TELEAGENTE TELEACTEUR KULTURELLE IDENTITAT CULTURAL IDENTITY IDENTIDAD CULTURAL PERSONALPOLITIK HR MANAGEMENT PRACTICE PRACTICA DE GESTION DE LOS RECURSOS HUMANOS PRATIQUE DE GRH MULTINATIONALES UNTERNEHMEN MULTINATIONAL COMPANY EMPRESA MULTINACIONAL ENTREPRISE MULTINATIONALE TUNESIEN TUNISIA TUNEZ FRANKREICH FRANCIA Résumé : This article addresses the issue of cultural dominance, which is overlooked in Human Resources Management (HRM) and in management studies. Foreign call-center agents are required to assimilate into their Western clients’ culture and have therefore developed response strategies in an effort to limit the contradictions between the target culture and their culture of origin. Can one impose a Western cultural identity on Tunisian employees? Can one make Muslim workers adopt the French principle of ‘laïcité’ (secularism) or Judeo-Christian traditions? Based on a study of 55 teleoperators and managers of two Tunisian call centers subcontracting for French multinationals, our findings reveal that the implementation of hybridized HRM practices that consider both local and global requirements can result in workers accepting foreign cultural dominance. The study points out the potential consequences of cultural dominance on workers and their companies, and it identifies a set of HRM and managerial practices that can be mobilized to handle this issue. The article also highlights the interest of both the ambidextrous and the organizational hypocrisy models in decrypting complex cross-cultural situations. En ligne : https://doi.org/10.3917/grhu.115.0005 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=249036
in Revue de gestion des ressources humaines / Cairn.info > n° 115 (janvier-février-mars 2020) . - pp. 5-18[article] Hybrid HRM as a framework for handling cultural dominance issues at work [document électronique] / Sara Nyobe ; Jean-Michel Plane . - 2020 . - pp. 5-18.
Langues : Anglais (eng)
in Revue de gestion des ressources humaines / Cairn.info > n° 115 (janvier-février-mars 2020) . - pp. 5-18
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Afrique:Afrique du Nord:Tunisie ; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale:France ; J CULTURE - ART - LOISIRS - ANIMATION:Culture:Identité culturelle Denotes the correspondence which exists between a community (national, ethnic, linguistic, etc.) and its cultural life, as well as the right of each community to its own culture.Mots-clés : CALLCENTER CALL CENTRE CENTRO DE LLAMADAS CENTRE D'APPEL TELEMARKETING-MITARBEITER TELE-AGENT TELEAGENTE TELEACTEUR KULTURELLE IDENTITAT CULTURAL IDENTITY IDENTIDAD CULTURAL PERSONALPOLITIK HR MANAGEMENT PRACTICE PRACTICA DE GESTION DE LOS RECURSOS HUMANOS PRATIQUE DE GRH MULTINATIONALES UNTERNEHMEN MULTINATIONAL COMPANY EMPRESA MULTINACIONAL ENTREPRISE MULTINATIONALE TUNESIEN TUNISIA TUNEZ FRANKREICH FRANCIA Résumé : This article addresses the issue of cultural dominance, which is overlooked in Human Resources Management (HRM) and in management studies. Foreign call-center agents are required to assimilate into their Western clients’ culture and have therefore developed response strategies in an effort to limit the contradictions between the target culture and their culture of origin. Can one impose a Western cultural identity on Tunisian employees? Can one make Muslim workers adopt the French principle of ‘laïcité’ (secularism) or Judeo-Christian traditions? Based on a study of 55 teleoperators and managers of two Tunisian call centers subcontracting for French multinationals, our findings reveal that the implementation of hybridized HRM practices that consider both local and global requirements can result in workers accepting foreign cultural dominance. The study points out the potential consequences of cultural dominance on workers and their companies, and it identifies a set of HRM and managerial practices that can be mobilized to handle this issue. The article also highlights the interest of both the ambidextrous and the organizational hypocrisy models in decrypting complex cross-cultural situations. En ligne : https://doi.org/10.3917/grhu.115.0005 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=249036 La normalisation du management des ressources humaines / Laurent Cappelletti in Revue de gestion des ressources humaines / Cairn.info, n° 85 (juillet-août-septembre 2012)
[article]
Titre : La normalisation du management des ressources humaines : le cas des professions libérales réglementées Type de document : texte imprimé Auteurs : Laurent Cappelletti ; Florence Noguera ; Jean-Michel Plane Année de publication : 2012 Article en page(s) : pp. 36-52 Langues : Français (fre) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale:France ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Approche scientifique:Travail de recherche:Méthodologie Study of the direction and implications of research methods and techniques, especially as to their logical basis.Mots-clés : GRH - PERSONALVERWALTUNG HRM - HUMAN RESOURCES MANAGEMENT GRH - GESTION DE LOS RECURSOS HUMANOS GRH - GESTION DES RESSOURCES HUMAINES FREIER BERUF INDEPENDENT PROFESSION PROFESION LIBERAL PROFESSION LIBERALE NOTAR NOTARY NOTARIO NOTAIRE ISO-NORM ISO STANDARD NORMA ISO NORME ISO METHODIK METHODOLOGY METODOLOGIA DIENSTLEISTUNGSBEZIEHUNG SERVICE RELATIONSHIP RELACION DE SERVICIO RELATION DE SERVICE FRANKREICH FRANCIA Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=147933
in Revue de gestion des ressources humaines / Cairn.info > n° 85 (juillet-août-septembre 2012) . - pp. 36-52[article] La normalisation du management des ressources humaines : le cas des professions libérales réglementées [texte imprimé] / Laurent Cappelletti ; Florence Noguera ; Jean-Michel Plane . - 2012 . - pp. 36-52.
Langues : Français (fre)
in Revue de gestion des ressources humaines / Cairn.info > n° 85 (juillet-août-septembre 2012) . - pp. 36-52
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale:France ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Approche scientifique:Travail de recherche:Méthodologie Study of the direction and implications of research methods and techniques, especially as to their logical basis.Mots-clés : GRH - PERSONALVERWALTUNG HRM - HUMAN RESOURCES MANAGEMENT GRH - GESTION DE LOS RECURSOS HUMANOS GRH - GESTION DES RESSOURCES HUMAINES FREIER BERUF INDEPENDENT PROFESSION PROFESION LIBERAL PROFESSION LIBERALE NOTAR NOTARY NOTARIO NOTAIRE ISO-NORM ISO STANDARD NORMA ISO NORME ISO METHODIK METHODOLOGY METODOLOGIA DIENSTLEISTUNGSBEZIEHUNG SERVICE RELATIONSHIP RELACION DE SERVICIO RELATION DE SERVICE FRANKREICH FRANCIA Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=147933