
Résultat de la recherche
45 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'HUMAN CAPITAL THEORY' 




Human capital and economic growth: theory and quantification / Ralph Hippe in Economies et sociétés / BU de droit, tome XLVIII, n° 8 (août 2014)
Human Capital in European Regions since the French Revolution: Lessons for Economic and Education Policies / Ralph Hippe in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND, vol. 130, n° 1 (2020/1)
![]()
[article]
Titre : Human Capital in European Regions since the French Revolution: Lessons for Economic and Education Policies Type de document : document électronique Auteurs : Ralph Hippe Année de publication : 2020 Article en page(s) : pp. 27-50 Langues : Anglais (eng) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Conditions économiques:Croissance économique Refers to the increased output of goods and services. Do not confuse with "economic and social development".; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Politique économique ; G ENSEIGNEMENT - EDUCATION:Planification de l'éducation:Économie de l'éducation:Efficience de l'éducation:Rendement de l'éducationMots-clés : HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN GESCHICHTLICHE UNTERSUCHUNG HISTORIC STUDY ESTUDIO HISTORICO ETUDE HISTORIQUE WIRTSCHAFTSPOLITIK ECONOMIC POLICY POLITICA ECONOMICA WIRTSCHAFTSWACHSTUM ECONOMIC GROWTH CRECIMIENTO ECONOMICO BILDUNGSPOLITIK EDUCATION POLICY POLITICA DE LA EDUCACION POLITIQUE DE L'EDUCATION BILDUNGSRENDITE EDUCATIONAL YIELD RENDIMIENTO DE LA EDUCACION ERHEBUNG PISA PISA SURVEY ENCUESTA PISA ENQUETE PISA EUROPA EUROPA INTERNATIONALER VERGLEICH INTERNATIONAL COMPARISON COMPARACION INTERNACIONAL COMPARAISON INTERNATIONALE Résumé : Human capital is today an important determinant of economic growth. However, evidence on its long-run regional development in Europe is still relatively limited. For this reason, this paper investigates the development of human capital in the European regions over the last 200 years. It indicates that “the long shadow of history” plays an important role in the regional distribution of human capital. The most advanced regions were typically located in the core industrialised countries, whereas the lowest values of human capital were found in the periphery. Policy makers need to take into account these geographical long-term structures and the vested interests of stakeholders and create a human capital-promoting environment to successfully improve human capital levels. En ligne : https://doi.org/10.3917/redp.301.0027 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=252415
in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND > vol. 130, n° 1 (2020/1) . - pp. 27-50[article] Human Capital in European Regions since the French Revolution: Lessons for Economic and Education Policies [document électronique] / Ralph Hippe . - 2020 . - pp. 27-50.
Langues : Anglais (eng)
in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND > vol. 130, n° 1 (2020/1) . - pp. 27-50
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Conditions économiques:Croissance économique Refers to the increased output of goods and services. Do not confuse with "economic and social development".; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Politique économique ; G ENSEIGNEMENT - EDUCATION:Planification de l'éducation:Économie de l'éducation:Efficience de l'éducation:Rendement de l'éducationMots-clés : HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN GESCHICHTLICHE UNTERSUCHUNG HISTORIC STUDY ESTUDIO HISTORICO ETUDE HISTORIQUE WIRTSCHAFTSPOLITIK ECONOMIC POLICY POLITICA ECONOMICA WIRTSCHAFTSWACHSTUM ECONOMIC GROWTH CRECIMIENTO ECONOMICO BILDUNGSPOLITIK EDUCATION POLICY POLITICA DE LA EDUCACION POLITIQUE DE L'EDUCATION BILDUNGSRENDITE EDUCATIONAL YIELD RENDIMIENTO DE LA EDUCACION ERHEBUNG PISA PISA SURVEY ENCUESTA PISA ENQUETE PISA EUROPA EUROPA INTERNATIONALER VERGLEICH INTERNATIONAL COMPARISON COMPARACION INTERNACIONAL COMPARAISON INTERNATIONALE Résumé : Human capital is today an important determinant of economic growth. However, evidence on its long-run regional development in Europe is still relatively limited. For this reason, this paper investigates the development of human capital in the European regions over the last 200 years. It indicates that “the long shadow of history” plays an important role in the regional distribution of human capital. The most advanced regions were typically located in the core industrialised countries, whereas the lowest values of human capital were found in the periphery. Policy makers need to take into account these geographical long-term structures and the vested interests of stakeholders and create a human capital-promoting environment to successfully improve human capital levels. En ligne : https://doi.org/10.3917/redp.301.0027 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=252415 Going beyond Work-First and Human Capital approaches to employability / Margherita Bussi in Social Work and Society, vol. 12, n° 2 (2014/2)
![]()
[article]
Titre : Going beyond Work-First and Human Capital approaches to employability : the added-value of the Capability Approach Type de document : document électronique Auteurs : Margherita Bussi Année de publication : 2014 Article en page(s) : 15 p Langues : Anglais (eng) Catégories : C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Travail:Emploi:Politique de l'emploi Mots-clés : FÄHIGKEITEN ANSATZES CAPABILITIES APPROACH ENFOQUE POR CAPABILIDADES APPROCHE PAR LES CAPABILITES ARBEITSMARKTPOLITISCHE MASSNAHMEN EMPLOYMENT SCHEME MEDIDA PARA EL EMPLEO MESURE POUR L'EMPLOI INVESTITION IN DIE AUSBILDUNG INVESTMENT IN TRAINING INVERSION EN FORMACION INVESTISSEMENT EN FORMATION HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN EINSTELLBARKEIT EMPLOYABILITY EMPLEABILIDAD EMPLOYABILITE BESCHAFTIGUNSPOLITIK EMPLOYMENT POLICY POLITICA DEL EMPLEO Résumé : Research on Active Labour Market Policies (ALMPs) has paid less attention to the quality and the extent of individualisation, which are both embedded in the concept of “employability”. On the one hand, taking into account the quality of employability policies means considering the objectives of the policies themselves; on the other hand, investigating how and to what extent individualisation is actually delivered calls for a deeper analysis of the implementation process, where employability is interpreted and adapted. Grasping both aspects raises challenges dealing with the analytical approach to research on ALMPs. The paper aims at contributing to this methodological issue related to the cognitive and implementation dimensions of ALPMs by developing an analytical tool based on three ideal-types of employability. The contribution elaborates on the relevant analytical dimensions of the well-known Work-First and Human Capital approach by using the Capability Approach (CA) perspective (Nussbaum & Sen, 1993). The paper argues that the CA constitutes an added value for developing a new analytical tool for investigating employability policies because it: 1) identifies the underlying normative concept of employability against which quality can be assessed; 2) depicts the degree of individualisation actually implemented while going beyond a labour market-centred approach to ALMPs. (Source : revue) En ligne : http://www.socwork.net/sws/article/view/402/759 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=251584
in Social Work and Society > vol. 12, n° 2 (2014/2) . - 15 p[article] Going beyond Work-First and Human Capital approaches to employability : the added-value of the Capability Approach [document électronique] / Margherita Bussi . - 2014 . - 15 p.
Langues : Anglais (eng)
in Social Work and Society > vol. 12, n° 2 (2014/2) . - 15 p
Catégories : C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Travail:Emploi:Politique de l'emploi Mots-clés : FÄHIGKEITEN ANSATZES CAPABILITIES APPROACH ENFOQUE POR CAPABILIDADES APPROCHE PAR LES CAPABILITES ARBEITSMARKTPOLITISCHE MASSNAHMEN EMPLOYMENT SCHEME MEDIDA PARA EL EMPLEO MESURE POUR L'EMPLOI INVESTITION IN DIE AUSBILDUNG INVESTMENT IN TRAINING INVERSION EN FORMACION INVESTISSEMENT EN FORMATION HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN EINSTELLBARKEIT EMPLOYABILITY EMPLEABILIDAD EMPLOYABILITE BESCHAFTIGUNSPOLITIK EMPLOYMENT POLICY POLITICA DEL EMPLEO Résumé : Research on Active Labour Market Policies (ALMPs) has paid less attention to the quality and the extent of individualisation, which are both embedded in the concept of “employability”. On the one hand, taking into account the quality of employability policies means considering the objectives of the policies themselves; on the other hand, investigating how and to what extent individualisation is actually delivered calls for a deeper analysis of the implementation process, where employability is interpreted and adapted. Grasping both aspects raises challenges dealing with the analytical approach to research on ALMPs. The paper aims at contributing to this methodological issue related to the cognitive and implementation dimensions of ALPMs by developing an analytical tool based on three ideal-types of employability. The contribution elaborates on the relevant analytical dimensions of the well-known Work-First and Human Capital approach by using the Capability Approach (CA) perspective (Nussbaum & Sen, 1993). The paper argues that the CA constitutes an added value for developing a new analytical tool for investigating employability policies because it: 1) identifies the underlying normative concept of employability against which quality can be assessed; 2) depicts the degree of individualisation actually implemented while going beyond a labour market-centred approach to ALMPs. (Source : revue) En ligne : http://www.socwork.net/sws/article/view/402/759 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=251584 A Tale of Two “Educational Revolutions”. Human Capital Formation in England in the Long Run / Alexandra M. de Pleijt in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND, vol. 130, n° 1 (2020/1)
![]()
[article]
Titre : A Tale of Two “Educational Revolutions”. Human Capital Formation in England in the Long Run Type de document : document électronique Auteurs : Alexandra M. de Pleijt Année de publication : 2020 Article en page(s) : pp. 107-130 Langues : Anglais (eng) Catégories : F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:Economic development ; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:England ; G ENSEIGNEMENT - EDUCATION:Systèmes et niveaux d'enseignement:Niveau d'enseignement:Enseignement secondaire Mots-clés : HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN WIRTSCHAFTSENTWICKLUNG DESARROLLO ECONOMICO DEVELOPPEMENT ECONOMIQUE BILDUNGSPOLITIK EDUCATION POLICY POLITICA DE LA EDUCACION POLITIQUE DE L'EDUCATION SEKUNDARSCHULBILDUNG SECONDARY EDUCATION ENSENANZA SECUNDARIA GESCHICHTLICHE UNTERSUCHUNG HISTORIC STUDY ESTUDIO HISTORICO ETUDE HISTORIQUE INGLATERRA ANGLETERRE Résumé : This paper charts the growth trajectory of grammar schools in England at the county level between 1270 and 1700 to shed new light on the long-term development of the economy in the centuries before the Industrial Revolution. The evidence on schooling shows that there were two “educational revolutions”. The first occurred in the period between the Black Death and the 1530s, and can probably be attributed to the favourable conditions for schooling created by the European Marriage Pattern (EMP). The second revolution occurred in the second half of the 17th century. Interestingly, this phase of rapid educational expansion was concentrated in the counties in the Northwest of England, which at that time was undergoing rapid urbanisation and commercialisation and which would form the core of the 18th century Industrial Revolution. Moreover, it was the same region that saw a decline of human capital formation during the Industrial Revolution. En ligne : https://doi.org/10.3917/redp.301.0107 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=252356
in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND > vol. 130, n° 1 (2020/1) . - pp. 107-130[article] A Tale of Two “Educational Revolutions”. Human Capital Formation in England in the Long Run [document électronique] / Alexandra M. de Pleijt . - 2020 . - pp. 107-130.
Langues : Anglais (eng)
in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND > vol. 130, n° 1 (2020/1) . - pp. 107-130
Catégories : F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:Economic development ; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:England ; G ENSEIGNEMENT - EDUCATION:Systèmes et niveaux d'enseignement:Niveau d'enseignement:Enseignement secondaire Mots-clés : HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN WIRTSCHAFTSENTWICKLUNG DESARROLLO ECONOMICO DEVELOPPEMENT ECONOMIQUE BILDUNGSPOLITIK EDUCATION POLICY POLITICA DE LA EDUCACION POLITIQUE DE L'EDUCATION SEKUNDARSCHULBILDUNG SECONDARY EDUCATION ENSENANZA SECUNDARIA GESCHICHTLICHE UNTERSUCHUNG HISTORIC STUDY ESTUDIO HISTORICO ETUDE HISTORIQUE INGLATERRA ANGLETERRE Résumé : This paper charts the growth trajectory of grammar schools in England at the county level between 1270 and 1700 to shed new light on the long-term development of the economy in the centuries before the Industrial Revolution. The evidence on schooling shows that there were two “educational revolutions”. The first occurred in the period between the Black Death and the 1530s, and can probably be attributed to the favourable conditions for schooling created by the European Marriage Pattern (EMP). The second revolution occurred in the second half of the 17th century. Interestingly, this phase of rapid educational expansion was concentrated in the counties in the Northwest of England, which at that time was undergoing rapid urbanisation and commercialisation and which would form the core of the 18th century Industrial Revolution. Moreover, it was the same region that saw a decline of human capital formation during the Industrial Revolution. En ligne : https://doi.org/10.3917/redp.301.0107 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=252356 Pourquoi et comment mesurer le capital humain dans la comptabilité nationale ? / Nicolas Canry in Economie et Statistique / Economics and Statistics. Continuité et internationalisation / INSEE, n° 517-518-519 (2020)
![]()
[article]
Titre : Pourquoi et comment mesurer le capital humain dans la comptabilité nationale ? Type de document : document électronique Auteurs : Nicolas Canry Année de publication : 2020 Article en page(s) : pp. 65-83 Langues : Français (fre) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale:France ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Comptabilité nationale ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Conditions économiques:Conditions de vie:Niveau de vie ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Revenu et richesse:Répartition du revenu:Revenu Income of an individual or an organization. Otherwise use "national income".; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Théorie économique ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Gestion du personnel:Gestion du personnel:SalairePayment made for work performed.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:United Kingdom ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Sciences médicales:SantéMots-clés : HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN INVESTITION IN DIE AUSBILDUNG INVESTMENT IN TRAINING INVERSION EN FORMACION INVESTISSEMENT EN FORMATION VOLKSWIRTSCHAFTLICHE GESAMTRECHNUNG NATIONAL ACCOUNTS CONTABILIDAD NACIONAL UNGLEICHHEITEN INEQUALITIES DESIGUALDADES INEGALITES EINKOMMEN INCOME INGRESO LEBENSSTANDARD STANDARD OF LIVING NIVEL DE VIDA EINKOMMENSUNGLEICHHEIT WAGE INEQUALITY DESIGUALDAD SALARIAL INEGALITE SALARIALE LOHN WAGE SALARIO WIRTSCHAFTSTHEORIE ECONOMIC THEORY TEORIA ECONOMICA BILDUNGSPOLITIK EDUCATION POLICY POLITICA DE LA EDUCACION POLITIQUE DE L'EDUCATION GESUNDHEIT HEALTHCARE SALUD INTERNATIONALER VERGLEICH INTERNATIONAL COMPARISON COMPARACION INTERNACIONAL COMPARAISON INTERNATIONALE VEREINIGTE STAATEN UNITED STATES ESTADOS UNIDOS ETATS UNIS VEREINIGTES KONIGREICH REINO UNIDO ROYAUME UNI FRANKREICH FRANCIA Résumé : Il existe aujourd’hui un décalage important dans la manière dont théorie économique et comptabilité nationale appréhendent les dépenses d’éducation : investissement pour la première, consommation pour la seconde. De fait, le cadre comptable reste structuré autour de deux grands facteurs de production (travail et capital physique), alors même que le capital humain semble indispensable pour appréhender correctement certains phénomènes actuels, notamment la résurgence des inégalités au sein de certains pays. Cet article présente les travaux entrepris pour intégrer le capital humain dans les comptes nationaux et expose les deux grandes méthodes utilisées : celle basée sur les coûts (inputs) et celle basée sur les revenus (output). Nous mobilisons ensuite la méthode des coûts pour estimer le taux d’épargne des ménages américains, français et britanniques lorsque les dépenses d’éducation et de santé sont transférées dans l’investissement. Seule la prise en compte des dépenses de santé permettrait de redresser significativement le taux d’épargne américain. En ligne : https://www.insee.fr/fr/statistiques/4770126?sommaire=4770254 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=253078
in Economie et Statistique / Economics and Statistics. Continuité et internationalisation / INSEE > n° 517-518-519 (2020) . - pp. 65-83[article] Pourquoi et comment mesurer le capital humain dans la comptabilité nationale ? [document électronique] / Nicolas Canry . - 2020 . - pp. 65-83.
Langues : Français (fre)
in Economie et Statistique / Economics and Statistics. Continuité et internationalisation / INSEE > n° 517-518-519 (2020) . - pp. 65-83
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale:France ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Comptabilité nationale ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Conditions économiques:Conditions de vie:Niveau de vie ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Revenu et richesse:Répartition du revenu:Revenu Income of an individual or an organization. Otherwise use "national income".; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Economie:Théorie économique ; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Gestion du personnel:Gestion du personnel:SalairePayment made for work performed.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:United Kingdom ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Sciences médicales:SantéMots-clés : HUMANKAPITALTHEORIE HUMAN CAPITAL THEORY TEORIA DEL CAPITAL HUMANO THEORIE DU CAPITAL HUMAIN INVESTITION IN DIE AUSBILDUNG INVESTMENT IN TRAINING INVERSION EN FORMACION INVESTISSEMENT EN FORMATION VOLKSWIRTSCHAFTLICHE GESAMTRECHNUNG NATIONAL ACCOUNTS CONTABILIDAD NACIONAL UNGLEICHHEITEN INEQUALITIES DESIGUALDADES INEGALITES EINKOMMEN INCOME INGRESO LEBENSSTANDARD STANDARD OF LIVING NIVEL DE VIDA EINKOMMENSUNGLEICHHEIT WAGE INEQUALITY DESIGUALDAD SALARIAL INEGALITE SALARIALE LOHN WAGE SALARIO WIRTSCHAFTSTHEORIE ECONOMIC THEORY TEORIA ECONOMICA BILDUNGSPOLITIK EDUCATION POLICY POLITICA DE LA EDUCACION POLITIQUE DE L'EDUCATION GESUNDHEIT HEALTHCARE SALUD INTERNATIONALER VERGLEICH INTERNATIONAL COMPARISON COMPARACION INTERNACIONAL COMPARAISON INTERNATIONALE VEREINIGTE STAATEN UNITED STATES ESTADOS UNIDOS ETATS UNIS VEREINIGTES KONIGREICH REINO UNIDO ROYAUME UNI FRANKREICH FRANCIA Résumé : Il existe aujourd’hui un décalage important dans la manière dont théorie économique et comptabilité nationale appréhendent les dépenses d’éducation : investissement pour la première, consommation pour la seconde. De fait, le cadre comptable reste structuré autour de deux grands facteurs de production (travail et capital physique), alors même que le capital humain semble indispensable pour appréhender correctement certains phénomènes actuels, notamment la résurgence des inégalités au sein de certains pays. Cet article présente les travaux entrepris pour intégrer le capital humain dans les comptes nationaux et expose les deux grandes méthodes utilisées : celle basée sur les coûts (inputs) et celle basée sur les revenus (output). Nous mobilisons ensuite la méthode des coûts pour estimer le taux d’épargne des ménages américains, français et britanniques lorsque les dépenses d’éducation et de santé sont transférées dans l’investissement. Seule la prise en compte des dépenses de santé permettrait de redresser significativement le taux d’épargne américain. En ligne : https://www.insee.fr/fr/statistiques/4770126?sommaire=4770254 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=253078 Emotions, compétences émotionnelles et capital émotionnel / Bénédicte Gendron in edso, Éducation et socialisation. Les Cahiers du CERFEE / journals.openedition.org, n° 23 (2007)
PermalinkLe redressement de la Maison Fossier, un éclairage par le capital humain / Aude d’ Andria in RIMHE - Revue Interdisciplinaire sur le Management et l'Humanisme, n° 7 (2013/3)
![]()
PermalinkÂge d’entrée à l’école, accumulation de capital humain et parcours scolaire : le cas de la France / Nicolas Fleury in Revue économique / Cairn, vol. 63, n° 3 (mai 2012)
![]()
PermalinkLe capital humain : un fort besoin de recrutement dans un contexte de transformation des métiers / Caroline Cohen in Annales des Mines - Réalités industrielles / Cairn, n° 2 (mai 2020)
![]()
PermalinkIntroduction. Le capital humain : perspectives historiques et cliométriques / Claude Diebolt in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND, vol. 130, n° 1 (2020/1)
![]()
PermalinkMondialisation, progrès technique et dépréciation du capital humain. L’impact sur les politiques de formation / Sylvain Weber in Revue française de pédagogie / Persée, Cairn.info et OpenEdition, 192 (Juillet - Août - Septembre 2015)
![]()
PermalinkLe rôle du capital humain prémigratoire dans l’intégration économique des immigrés en France : compétences métier vs compétences transversales / Nadiya Ukrayinchuk in Population / Cairn.info, Vol. 75, n° 2-3 (2020/2-3)
![]()
PermalinkSchultz et le capital humain : une trajectoire intellectuelle / Charlotte Le Chapelain in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND, vol. 130, n° 1 (2020/1)
![]()
PermalinkGender Gap in Numeracy and the Role of Marital Status. Evidence from 19th century France / Faustine Perrin in Revue d'économie politique / Cairn.info et BND, vol. 130, n° 1 (2020/1)
![]()
PermalinkDe l’analyse économique aux politiques publiques en économie de l’éducation / Claude Montmarquette in Revue économique / Cairn, vol. 71, n° 6 (2020/6)
![]()
PermalinkEducation supply, economic growth and the dynamics of skills. / Vincent Barthélémy in Recherches économiques de Louvain / Cairn.info, vol. 69 - n° 2 (2003)
![]()
PermalinkÉgalité professionnelle entre les femmes et les hommes en France / Dominique Meurs in Economie et Statistique / Economics and Statistics. Continuité et internationalisation / INSEE, n° 510-511-512 (2019)
![]()
PermalinkHigher education segregation in Spain: Gender constructs and social background / Hugo Garcia-Andreu in European Journal of Education, vol. 55, n° 1 (March 2020)
![]()
PermalinkInégalité et mobilité sociale : le rôle du financement de l’éducation / Ahmed Tritah in Revue économique / Cairn, vol. 70, n° 5 (septembre 2019)
![]()
PermalinkIs it Always Good to Let Universities Select Their Students ? / Guido Friebel in Revue économique / Cairn, vol. 66, n° 1 (janvier 2015)
![]()
Permalink