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Fluxes of CH4, CO2, NO, and N2O in an improved fallow agroforestry system in eastern Amazonia / Louis V. VERCHOT in Agriculture, Ecosystems and Environment, Volume 126, Issues 1-2 (June 2008)
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Agroforesterie en Europe de l'Ouest : pratiques et expérimentations sylvopastorales des montagnes de la zone tempérée / P. Balandier in Cahiers Agricultures : Cahiers d'études et de recherches francophones / John Libbey Eurotext, vol. 11, n. 2 (2002/03-04)
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[article]
Titre : Agroforesterie en Europe de l'Ouest : pratiques et expérimentations sylvopastorales des montagnes de la zone tempérée Type de document : objet à 3 dimensions, artefacts, ... Auteurs : P. Balandier ; F.X. de Montard ; François Ruchaud ; H. Rapey Année de publication : 2002/03-04 Article en page(s) : p. 103-113 Présentation : ill., réf., graph. Note générale : Pour l'accès au texte intégral, s'adresser au Centre de documentation Langues : Français (fre) Langues originales : Anglais (eng) Français (fre) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale ; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:Agroforesterie Simultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:Highlands ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Météorologie:Zone climatique:Zone tempéréeMots-clés : WESTERN EUROPE AGROFORESTRY SILVOPASTORAL SYSTEMS SYSTEME SYLVOPASTORAL REGION D'ALTITUDE TEMPERATE ZONES En ligne : http://www.jle.com/fr/revues/agro_biotech/agr/e-docs/00/00/EA/C0/article.phtml Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=120612
in Cahiers Agricultures : Cahiers d'études et de recherches francophones / John Libbey Eurotext > vol. 11, n. 2 (2002/03-04) . - p. 103-113[article] Agroforesterie en Europe de l'Ouest : pratiques et expérimentations sylvopastorales des montagnes de la zone tempérée [objet à 3 dimensions, artefacts, ...] / P. Balandier ; F.X. de Montard ; François Ruchaud ; H. Rapey . - 2002/03-04 . - p. 103-113 : ill., réf., graph.
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in Cahiers Agricultures : Cahiers d'études et de recherches francophones / John Libbey Eurotext > vol. 11, n. 2 (2002/03-04) . - p. 103-113
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale ; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:Agroforesterie Simultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:Highlands ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Météorologie:Zone climatique:Zone tempéréeMots-clés : WESTERN EUROPE AGROFORESTRY SILVOPASTORAL SYSTEMS SYSTEME SYLVOPASTORAL REGION D'ALTITUDE TEMPERATE ZONES En ligne : http://www.jle.com/fr/revues/agro_biotech/agr/e-docs/00/00/EA/C0/article.phtml Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=120612 Agroforesterie en Europe de l'Ouest : pratiques et expérimentations sylvopastorales des montagnes de la zone tempérée / P. Balandier in Cahiers Agricultures : Cahiers d'études et de recherches francophones / John Libbey Eurotext, vol. 11, n. 2 (2002/03-04)
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Titre : Agroforesterie en Europe de l'Ouest : pratiques et expérimentations sylvopastorales des montagnes de la zone tempérée Type de document : objet à 3 dimensions, artefacts, ... Auteurs : P. Balandier ; F.X. de Montard ; François Ruchaud ; H. Rapey Année de publication : 2002/03-04 Article en page(s) : p. 103-113 Présentation : ill., réf., graph. Note générale : Pour l'accès au texte intégral, s'adresser au Centre de documentation Langues : Français (fre) Langues originales : Anglais (eng) Français (fre) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale ; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:Agroforesterie Simultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:Highlands ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Météorologie:Zone climatique:Zone tempéréeMots-clés : WESTERN EUROPE AGROFORESTRY SILVOPASTORAL SYSTEMS SYSTEME SYLVOPASTORAL REGION D'ALTITUDE TEMPERATE ZONES En ligne : http://www.jle.com/fr/revues/agro_biotech/agr/e-docs/00/00/EA/C0/article.phtml Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=120735
in Cahiers Agricultures : Cahiers d'études et de recherches francophones / John Libbey Eurotext > vol. 11, n. 2 (2002/03-04) . - p. 103-113[article] Agroforesterie en Europe de l'Ouest : pratiques et expérimentations sylvopastorales des montagnes de la zone tempérée [objet à 3 dimensions, artefacts, ...] / P. Balandier ; F.X. de Montard ; François Ruchaud ; H. Rapey . - 2002/03-04 . - p. 103-113 : ill., réf., graph.
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in Cahiers Agricultures : Cahiers d'études et de recherches francophones / John Libbey Eurotext > vol. 11, n. 2 (2002/03-04) . - p. 103-113
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire de l'Europe:Europe occidentale ; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:Agroforesterie Simultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:Highlands ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Météorologie:Zone climatique:Zone tempéréeMots-clés : WESTERN EUROPE AGROFORESTRY SILVOPASTORAL SYSTEMS SYSTEME SYLVOPASTORAL REGION D'ALTITUDE TEMPERATE ZONES En ligne : http://www.jle.com/fr/revues/agro_biotech/agr/e-docs/00/00/EA/C0/article.phtml Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=120735 Creating market opportunities in rural areas through the development of a brand that conveys sustainable and environmental values / M. Escribano in Journal of rural studies, vol. 75 (April 2020)
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[article]
Titre : Creating market opportunities in rural areas through the development of a brand that conveys sustainable and environmental values Type de document : objet à 3 dimensions, artefacts, ... Auteurs : M. Escribano, Auteur ; F.J. Mesías ; P. Gaspar, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 1-10 Langues : Anglais (eng) Langues originales : Anglais (eng) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Ensembles politiques:Union européenne Use for events after November 1993. Otherwise, use "EEC countries".; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:AgroforesterieSimultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE :4.45 Etablissements humains et utilisation des terres:Zone rurale:Milieu rural ; L DROIT:Systèmes juridiques:Droit civil:Propriété intellectuelle:Marque commerciale ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Sciences de l'environnement et ingénierie:Gestion de l'environnementMots-clés : 04 - DEVELOPPEMENT LOCAL ET REGIONAL 4.3 - Appellations liées au Territoire. Produits du Terroir. Qualité RURAL ENVIRONMENT AGRICULTURAL LANDSCAPE PAYSAGE AGRICOLE TRADE MARKS QUALITY LABELS LABEL DE QUALITE AGROFORESTRY ECOSYSTEM SERVICES SERVICE ECOSYSTEMIQUE SUSTAINABILITY DURABILITE CONSUMER BEHAVIOUR COMPORTEMENT DU CONSOMMATEUR MARKETING MARKETING ECONOMIC VIABILITY VIABILITE ECONOMIQUE ENVIRONMENTAL MANAGEMENT EUROPEAN UNION Résumé : The dehesa is the most widespread agroforestry system within the European Union and provides an important set of provisioning, regulating, and cultural ecosystem services. However, these systems have been in decline for a number of years, to a great extent because of their lack of profitability. Among the different options available to add value to agroforestry systems such as the dehesa and make them more profitable, the development of brands that would help consumers identify the products they generate is one of the most promising alternatives. In this way, the value of dehesa products would be enhanced and the revenue obtained from them increased. However, whilst such products are locally appreciated, a challenge exists in so far as neither national nor international consumers are able to identify dehesa products and therefore they are not willing to pay a premium for them. In this context, the creation of an umbrella brand covering the products derived from the dehesa is considered to be useful for boosting revenues in dehesa systems. This piece of research used a qualitative approach combining discussion groups with projective techniques during a series of workshops to identify relevant branding concepts and imagery for dehesa products. The findings showed that the term dehesa is recognised and appreciated by consumers, although it is associated with traditional and expensive products. It was also found that in order to make the brand more attractive to more consumers -especially younger consumers-additional concepts such as “sustainability” and “socially-responsible” production need to be incorporated in the branding. Imagery displaying forests and other environmental motifs were found to be the strongest graphical means of depicting these concepts within the brand design. It is considered that these findings could help enhance the demand and revenues associated with dehesa products and sustain the benefits they provide for the environment and for society. En ligne : https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2020.02.002 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=248127
in Journal of rural studies > vol. 75 (April 2020) . - p. 1-10[article] Creating market opportunities in rural areas through the development of a brand that conveys sustainable and environmental values [objet à 3 dimensions, artefacts, ...] / M. Escribano, Auteur ; F.J. Mesías ; P. Gaspar, Auteur . - 2020 . - p. 1-10.
Langues : Anglais (eng) Langues originales : Anglais (eng)
in Journal of rural studies > vol. 75 (April 2020) . - p. 1-10
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Ensembles politiques:Union européenne Use for events after November 1993. Otherwise, use "EEC countries".; A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:AgroforesterieSimultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; F POPULATIONS - ETUDES DE CAS:D SOCIOLOGIE - ETHNOLOGIE - ANTHROPOLOGIE :4.45 Etablissements humains et utilisation des terres:Zone rurale:Milieu rural ; L DROIT:Systèmes juridiques:Droit civil:Propriété intellectuelle:Marque commerciale ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Sciences de l'environnement et ingénierie:Gestion de l'environnementMots-clés : 04 - DEVELOPPEMENT LOCAL ET REGIONAL 4.3 - Appellations liées au Territoire. Produits du Terroir. Qualité RURAL ENVIRONMENT AGRICULTURAL LANDSCAPE PAYSAGE AGRICOLE TRADE MARKS QUALITY LABELS LABEL DE QUALITE AGROFORESTRY ECOSYSTEM SERVICES SERVICE ECOSYSTEMIQUE SUSTAINABILITY DURABILITE CONSUMER BEHAVIOUR COMPORTEMENT DU CONSOMMATEUR MARKETING MARKETING ECONOMIC VIABILITY VIABILITE ECONOMIQUE ENVIRONMENTAL MANAGEMENT EUROPEAN UNION Résumé : The dehesa is the most widespread agroforestry system within the European Union and provides an important set of provisioning, regulating, and cultural ecosystem services. However, these systems have been in decline for a number of years, to a great extent because of their lack of profitability. Among the different options available to add value to agroforestry systems such as the dehesa and make them more profitable, the development of brands that would help consumers identify the products they generate is one of the most promising alternatives. In this way, the value of dehesa products would be enhanced and the revenue obtained from them increased. However, whilst such products are locally appreciated, a challenge exists in so far as neither national nor international consumers are able to identify dehesa products and therefore they are not willing to pay a premium for them. In this context, the creation of an umbrella brand covering the products derived from the dehesa is considered to be useful for boosting revenues in dehesa systems. This piece of research used a qualitative approach combining discussion groups with projective techniques during a series of workshops to identify relevant branding concepts and imagery for dehesa products. The findings showed that the term dehesa is recognised and appreciated by consumers, although it is associated with traditional and expensive products. It was also found that in order to make the brand more attractive to more consumers -especially younger consumers-additional concepts such as “sustainability” and “socially-responsible” production need to be incorporated in the branding. Imagery displaying forests and other environmental motifs were found to be the strongest graphical means of depicting these concepts within the brand design. It is considered that these findings could help enhance the demand and revenues associated with dehesa products and sustain the benefits they provide for the environment and for society. En ligne : https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2020.02.002 Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=248127 Espaces naturels et forestiers méditerranéens: l'impératif de la gestion durable. Spécial Foresterranée 02 (1ère partie): Les rencontres in Forêt méditerranéenne, Vol. 23 n° 3 (01/11/2002)
[article]
Titre : Espaces naturels et forestiers méditerranéens: l'impératif de la gestion durable. Spécial Foresterranée 02 (1ère partie): Les rencontres Type de document : texte imprimé Année de publication : 2002 Article en page(s) : 285-388 Langues : Français (fre) Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:Agroforesterie Simultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Politique et gouvernement:Science politique:Politique ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Approche scientifique:Travail de recherche:Recherche sur le terrain:Enquête ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Sciences de l'environnement et ingénierie:Patrimoine naturel:Conservation de la nature:Réserve naturelle:Parc nationalMots-clés : forêt méditerranéenne GESTION DURABLE UNTERSUCHUNG surveys Encuestas Rilevazioni ECOCERTIFICATION NATIONALPARK National parks Parques nacionales Parchi nazionali AGROFORSTWIRTSCHAFT agroforestry Agroforesteria Agroselvicoltura ECONOMIE SOLIDAIRE PIN D'ALEP REGION PACA PORT CROS PROQUEROLLES LANGUEDOC ROUSSILLON CORSE CEVENNES PROVENCE HERAULT RESTINCLIERES LUBERON ALPILLES Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=153138
in Forêt méditerranéenne > Vol. 23 n° 3 (01/11/2002) . - 285-388[article] Espaces naturels et forestiers méditerranéens: l'impératif de la gestion durable. Spécial Foresterranée 02 (1ère partie): Les rencontres [texte imprimé] . - 2002 . - 285-388.
Langues : Français (fre)
in Forêt méditerranéenne > Vol. 23 n° 3 (01/11/2002) . - 285-388
Catégories : A HISTOIRE - Pays et ensemble de pays:Histoire du Monde Rural:Foresterie:Agroforesterie Simultaneous growing of trees with food crops and/or livestock on the same piece of land.; C ECONOMIE - ECONOMIE SOCIALE ET SOLIDAIRE:Politique et gouvernement:Science politique:Politique ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Approche scientifique:Travail de recherche:Recherche sur le terrain:Enquête ; S SCIENCES ET TECHNIQUES:Sciences de l'environnement et ingénierie:Patrimoine naturel:Conservation de la nature:Réserve naturelle:Parc nationalMots-clés : forêt méditerranéenne GESTION DURABLE UNTERSUCHUNG surveys Encuestas Rilevazioni ECOCERTIFICATION NATIONALPARK National parks Parques nacionales Parchi nazionali AGROFORSTWIRTSCHAFT agroforestry Agroforesteria Agroselvicoltura ECONOMIE SOLIDAIRE PIN D'ALEP REGION PACA PORT CROS PROQUEROLLES LANGUEDOC ROUSSILLON CORSE CEVENNES PROVENCE HERAULT RESTINCLIERES LUBERON ALPILLES Permalink : https://cs.iut.univ-tours.fr/index.php?lvl=notice_display&id=153138 Essai sur la gestion pastorale du maquis méditerranéen par des ovins. / M.Th. Arnaud in Forêt méditerranéenne, Vol. 16 n° 4 (01/10/1995)
PermalinkForêt méditerranéenne et faune sauvage : colloque du 3 au 5 novembre 1994, La Sainte Baume, Var in Forêt méditerranéenne, Vol. 16 n° 3 (01/07/1995)
PermalinkImpact des activités sylvopastorales sur la colonisation et la régénération naturelles de Pinus sylvestris L. dans les Baronnies. / A. Doree in Forêt méditerranéenne, Vol. 22 n° 1 (01/03/2001)
PermalinkLa mise en politique de l’agroforesterie. Des interdépendances sociales défiant le corporatisme sectoriel en France ? / S. Sachet in Economie rurale / Persée et CAIRN, n. 372 (Avril-Juin 2020)
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PermalinkPin sylvestre, éleveurs et autres acteurs : quels rapports, quelles approches pour un aménagement durable ?- / Jean-Paul Chassany in Forêt méditerranéenne, Vol. 22 n° 1 (01/03/2001)
PermalinkLe sylvopastoralisme en Occitanie méditerranéenne / E. Genevet in Forêt méditerranéenne, vol. 41, n. 3 (Septembre 2020)
PermalinkLe sylvopastoralisme : une pratique agroforestière à bénéfices réciproques / A. Parizel in Forêt méditerranéenne, vol. 41, n. 3 (Septembre 2020)
PermalinkSylvopastoralismes : forêt méditerranéenne et élevage pastoral, une alliance à renouveler / L. Garde in Forêt méditerranéenne, vol. 41, n. 3 (Septembre 2020)
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